2012. aug. 20.

Rongy élet


Háttérzajok töltik be a teret.
Keresve sem lelek csendes rést rajta.
Összetart a zenekar, s én balga
a polcodon hallgatok, s vagyok,
ide-odadobott.
Néha azt hiszed, álmom is lopott,
pedig csak bolond vagyok.
Kis lélek-kokott.

Ajkam festett, tű-szaggatta rajzolat.
Fonál tartja össze testem.
Valami örökké hasogat.
Szívem helyén kóc,
szeretlek-fonál gubanca.
Ujjaid között fogy a mihaszna,
mint tollamból
betűkbe préselt gondolat.
Mi haszna, ha magam vagyok
sok divatos Barbie közt kopott?

Közelednék hozzád,
de lábam haszontalan lóg,
akár kezem,
s a fejem is nehezen viselem.
Talán akad majd, ki kukába hajít,
hisz csak porfogó vagyok. Avítt.
Egy álmodó, gyagya rongybaba,
akinek, - lehet észre sem veszed -,
feltépett a mellkasa.




2012.08.19. - átszerkesztve: 2013.05.26.

2 megjegyzés:

Zsefy Zsanett - Bakkné Szentesi Csilla írta...

Átirat a Dokkon:

Bakkné Szentesi Csilla
Rongy élet - átirat

Háttérzajok töltik be a teret,
keresek, de nem találok csendes rést rajta.
Összetart a zenekar, s én balga
polcodon hallgatok, s vagyok,
ide-odadobott.
Néha azt hiszem, álmom is kopott,
pedig csak bolond vagyok.
Kis lélek-kokott.

Ajkam festett, tűszaggatta rajzolat.
Fonál tartja össze testem.
Valami benne örökké hasogat.
Szívem helyén kóc,
talán egy szeretlekfonál gubanca
ujjaid között, látom mihaszna,
mint tollamból
a betűkbe préselt gondolat.
Együtt is magam vagyok
sok divatos Barbie közt a múlt.

Közelednék hozzád,
de lábam haszontalan lóg,
akár kezem,
s a fejem is nehezen viselem.
Talán akad majd, ki kukába hajít,
hisz csak porfogó vagyok. Avítt.
Egy álmodó, gyagya rongybaba,
akinek, - lehet észre sem vetted -,
feltépett mellkasa.

Bakkné Szentesi Csilla - Zsefy Zsanett - írta...

2014.12.26-án törölve a versből ez a rész "a fejem is nehezen viselem." sor után:

"A halnak is jobb, tudod?
Elúszik, ha unja a dús hínárok ölét.
De én itt ragadtam s
kezemből senki sem kér."