2012. máj. 18.

Zsákbamacska..vagy zsákbamag...?


Megsúgom, hogy engem is átvertek egyszer. De nem volt nehéz, hiszen kertészeti boltból, előrecsomagolt virágmagot vettem, valami ezüst levelű sírvirágét. Eszembe sem jutott, hogy valami mást rejt a csomagolás, amin a virág fotója is csábította a gyanútlan vásárlót. A virág nevére már sajnos nem emlékszem. Inkább évelő növénynek mondanám, mert virágzattal még sosem láttam.
Na mindenesetre én szépen el is vetettem az erkélyen kis cserepekbe. Nagy gonddal nevelgettem, csak azt nem értettem, hogy az egyre nagyobb növénykéknek sem a levele sem a hajtása nem ezüstös, hanem sötétzöld. Már voltak vagy 20 centi magasak, és életrevaló sok-sok levelük még véletlen sem hasonlított az én áhított sírvirágoméra, amikor villámcsapásként hasított belém a felismerés: parlagfüvet nevelgettem - a keblemen -.